Funktioner
Ärendehantering och felrapportering system för fastighetsägare, grossister och serviceföretag
Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn
En Piccolo för alla dina behov
Piccolo är framtidens system för ärendehantering och skräddarsys utefter dina specifika önskemål samt behov.
Ärendehantering & felanmälan i ett snabbt och smidigt system
Historiken hjälper dig att optimera verksamheten framåt.
Lägg upp dina egna fastigheter, lokaler och fel- och ärendetyper.
Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn.
Använd eller sluta använda Piccolo när som helst.
Det är helt upp till dig.
Piccolo passar:
Den moderna VD:n som behöver faktabaserad statistik
Få full kontroll över kundnöjdhet, beläggning, affärs- och servicenivåer.
Chefen som vill hålla koll på status och arbetsbelastning
Får reda på vem som gör vad, arbetsfördelning, översikt över arbetsbelastningen, kundtillfredsställelse, analysera fel som uppstår per fastighet, fastighetsförvaltare och ärendetyper.
Fastighetsförvaltaren som vill planera sin dag på ett smart sätt
Kan lätt få bort mer från sitt bord. När din dag är välplanerad undviker du också onödiga samtal från och till kunderna, smart va?
Receptionisten som vill ge tydliga och raka svar
Älskar tillgången till den aktuella informationen om ärenden och deras status.
Underleverantören som behöver planera sin dag i förväg
Kommer lätt att förstå hur långt tid det tar eftersom det finns tydliga instruktioner om vad och när saker behöver göras.
Vikarien som behöver få klarhet om vad som ska göras
Kommer in i Piccolo direkt och fokuserar på uppgiften i stället för att hantera föråldrade och otympliga system.
Förenkla och automatisera din ärendehantering och felanmälning med Piccolo
Det mest lättanvända systemet som finns i hela Norden för felanmälan och ärendehantering.
Branscher som använder Piccolo idag
Fastighetsbolag
Piccolo byggdes i grunden för fastighetsbolag som vill ha en enkel administration och de nödvändigaste funktionerna för enkel ärendehantering.
Bolag som utför teknisk förvaltning
Det här är ett toppenverktyg för att smidigt hantera felanmälningar och ärenden åt ett obegränsat antal fastighetsbolag.
Service & reparationsbolag
Verksamhet och objekt på flera olika orter och servicereparatörer? Inga problem. Piccolo ger dig insikter och fördelar ärenden lätt som en plätt.
Grossister med återförsäljare
Var rädd om ditt varumärke och håll koll på dina återförsäljares felanmälningar och garantiärenden.
Slipp dubbel administration
Uppgifterna hamnar direkt i Piccolo genom integrationen med din webbplats - utan ytterligare bearbetning. Du kommer finna all nödvändig information kring alla aktiva ärenden samt felanmälningar direkt i Piccolo.
Behöver du skapa nya uppgifter och kategorier? Då gör du det på ett enkelt sätt utan krångligheter.
Informera kunden löpande om sitt ärende
När du använder Piccolo så kommer dina kunder att informeras löpande kring hur deras aktiva ärende hanteras. Detta leder till att färre kunder ringer och frågar om hur det går, och hjälper dig spara tid - och tid är pengar, right?
Få full koll
på alla ärenden
Med Piccolo blir det lätt att prioritera och planera olika insatser. Sortera och filtrera aktiva ärenden baserat på plats och uppgifter - och se till att inget glöms bort. Din arbetsdag blir lättare att planera, helt enkelt.
Enkel arbetsfördelning med all nödvändig information
Du kan ge instruktioner om vad som ska göras och dela uppgifter med dina medarbetare.
Lägg till bilder för att skapa en helhetsbild.
Ställ ytterligare frågor till kunden direkt via Piccolo.
Håll privata anteckningar, osynliga för kunden.
Få feedback på varje ärende
Ta reda på vad du är bra på och vad du behöver förbättra på fastighets-, personal- och ärendenivå. Du behöver inte längre vänta på föråldrade årliga kundnöjdhetsrapporter.
Håll dig framme med live feedback.
Anpassa Piccolo efter dina förutsättningar
Lägg till egna fastigheter, lokaler och typer av fel och ärenden. Piccolo är anpassningsbar för att matcha dina rutiner, processer och dina specifika ärenden.
Kommande funktioner
Rondering och återkommande uppgifter
Skapa rutiner och arbetsflöden med kryssrutor för varje steg. Lägg till bilder, mata in mätaravläsningar och lägg till kommentarer.
Betald parkering
Ladda dina besökare för parkering via mobila enheter. Bjud in ditt parkeringsbolag att skanna registreringsskyltar med vår mobilapp.
Integrationer
Automatisera och förenkla dina processer genom integrationer med ekonomi-, fastighets- och Internet of Things-system.
Gratis besöksparkering
Låt besökare parkera/checka in gratis med sina mobiltelefoner.
- Undvik pappersbiljetthantering och krångliga system.
- Se till att dina riktiga gäster har p-platser
Stäng ute snyltarna - Få rapporter över vilka som parkerar
- Lätt koll för parkeringsvaktsbolaget att kontrollera mot
Underleverantörer
Bjud in dina underleverantörer
- Ingen utbildning krävs
- Lätt att komma igång
- Få live feedback på deras uppgifter.
- Mät tid, kostnader och vad som har gjorts.
Tidsrapportering
Rapportera utförd och fakturerbar tid
- Rapportera i farten.
- Ingen ytterligare administration behövs i hemmet eller på kontoret.
- Exportera för enkel fakturering.
- Minska risken för att glömma att sända fakturor.
Gå med i Piccolo och få ordning
på alla dina ärenden
- Inga bindningstider
- Gratis demo & konsultation
- Säg upp när som helst
Betala bara när du använder Piccolo
Betala inte i onödan. Du betalar bara för de månader som du använder Piccolo.
Inga bindningstider eller krångliga uppsägningsregler. Precis som det ska vara.
Startsida
1990kr/månad
Perfekt för dig med en mindre organisation
- 5 användare
- 15 fastigheter
Professionell
4990kr/månad
Vårt medelpaket som passar de flesta företag
- 10 användare
- 30 fastigheter
Företag
Begär offert
För er som är stora och har höga krav på integrationer
- Obegränsat antal användare
- Obegränsade antal fastigheter
Med Piccolo slipper du bindningstider och dolda avgifter
Är du nyfiken på Piccolo, framtidens ärendehanteringssystem?
Lämna dina uppgifter så återkommer en av våra medarbetare för att boka in en gratis demo, och för att besvara dina frågor.
Vanliga
frågor
Passar Piccolo mitt lilla/stora företag?
Piccolo är byggd för små och medelstora företag, men större företag har börjat se vilka fördelar Piccolo ger ifråga om smidighet.
Om jag saknar en funktion?
Vi vill gärna höra om en funktion som du inte kan leva utan och som gör din vardag enklare. Det är mycket troligt att andra företag också har samma utmaningar. Det gör det lättare att ta med den i vår utvecklingsplan.
Om jag redan har ett system?
Jättebra! Boka ett möte med oss, så ger vi råd baserat på dina förutsättningar ifråga om en importerad historik, implementationsråd och riskeliminering.
Om jag vill bjuda in en underleverantör att använda Piccolo?
Vi har många kunder med underleverantörer som stormtrivs. De uppskattar systemet för att det inte har någon uppstarts- och utbildningströskel. Underleverantörernas rättigheter är tydligt och enkelt styrda.
Finns det en bindningstid?
Nej, vi tror inte på bindningstider. Använd systemet så länge du önskar och trivs. En månads uppsägningstid gäller.
Hur man blir kund?
Vi börjar med ett videomöte online för att titta på dina förutsättningar och förväntningar. Därefter gör vi inställningar efter dina behov och sedan är det bara att tuta och köra.