Funktioner
Ärendehanterings- och felanmälansystem
för fastighetsägare, grossister
och serviceföretag
Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn


Vad kan Piccolo göra för dig?
Piccolo är skräddarsytt för att passa ditt företags behov.
Ärendehantering & felanmälan i ett snabbt och smidigt system
Historiken hjälper dig att optimera verksamheten framåt.
Lägg upp dina egna fastigheter, lokaler och fel- och ärendetyper.
Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn.
Använd eller sluta använda Piccolo när som helst.
Det är helt upp till dig.

Passar för dessa roller
VD:n
Får full kontroll över kundnöjdhet, beläggning, verksamhet och servicenivåer.
Fastighetschefen
Vet vem som gör vad, arbetsbelastning, kundnöjdhet, servicenivåer, förekommande fel per fastighet / fastighetsförvaltare / ärendetyp.
Fastighetsförvaltaren
Kan planera dagen smartare, superlätt att kolla med mobilen.
Kundservice/
receptionist
Slipp dubbelarbete med att föra in mail i ett felanmälningssystem, kan veta status på ärenden.
Underleverantör
Gör det tydligt för dina underleverantörer
vad som behöver göras.
Deltidsanställd personal och vikarier
Snabb onboarding. Enkel fjärrkommunikation. Tydlig uppgift och tidshantering.
Låt inget falla mellan stolarna.
Full kontroll och överblick.
Lätt att planera, prioritera och organisera dina uppgifter

Passar för dessa företag
Fastighetsbolag
Piccolo byggdes i grunden för fastighetsbolag som vill ha en enkel administration och de nödvändigaste funktionerna för enkel ärendehantering.
Bolag som utför teknisk förvaltning
Det här är ett toppenverktyg för att smidigt hantera felanmälningar och ärenden åt ett obegränsat antal fastighetsbolag.
Service & reparationsbolag
Verksamhet och objekt på flera olika orter och servicereparatörer? Inga problem. Piccolo ger dig insikter och fördelar ärenden lätt som en plätt.
Grossister med återförsäljare
Var rädd om ditt varumärke och håll koll på dina återförsäljares felanmälningar och garantiärenden.

Undvik dubbel administration
Alla uppgifter hamnar direkt i Piccolo från din webbplats - utan ytterligare bearbetning. All nödvändig information finns till hands.
Skapa nya uppgifter på fältet direkt i Piccolo.
Kunden hålls löpande
informerad om sitt ärende
Det leder till att färre kunder ringer och frågar om hur det går med deras ärende.
Du får fokusera på viktiga uppgifter.


Full koll
på alla ärenden
Lätt att prioritera och planera insatser.
Sortera och filtrera baserat på plats och uppgifter.
Ingenting glöms. Lätt att planera din arbetsdag.
Enkel arbetsfördelning med all nödvändig information
Du kan ge instruktioner om vad som ska göras och dela uppgifter med dina medarbetare.
Lägg till bilder för att skapa en helhetsbild.
Ställ ytterligare frågor till kunden direkt via Piccolo.
Håll privata anteckningar, osynliga för kunden.


Få feedback på varje ärende
Ta reda på vad du är bra på och vad du behöver förbättra på fastighets-, personal- och ärendenivå. Du behöver inte längre vänta på föråldrade årliga kundnöjdhetsrapporter.
Håll dig framme med live feedback.
Anpassa Piccolo efter dina förutsättningar
Lägg till egna fastigheter, lokaler och typer av fel och ärenden. Piccolo är anpassningsbar för att matcha dina rutiner, processer och dina specifika ärenden.

Kommande funktioner
Rondering och återkommande uppgifter
Skapa rutiner och arbetsflöden med kryssrutor för varje steg. Lägg till bilder, mata in mätaravläsningar och lägg till kommentarer.
Betald parkering
Ladda dina besökare för parkering via mobila enheter. Bjud in ditt parkeringsbolag att skanna registreringsskyltar med vår mobilapp.
Integrationer
Automatisera och förenkla dina processer genom integrationer med ekonomi-, fastighets- och Internet of Things-system.
Gratis besöksparkering
Låt besökare parkera/checka in gratis med sina mobiltelefoner.
- Undvik pappersbiljetthantering och krångliga system.
- Se till att dina riktiga gäster har p-platser
Stäng ute snyltarna - Få rapporter över vilka som parkerar
- Lätt koll för parkeringsvaktsbolaget att kontrollera mot
Underleverantörer
Bjud in dina underleverantörer
- Ingen utbildning krävs
- Lätt att komma igång
- Få live feedback på deras uppgifter.
- Mät tid, kostnader och vad som har gjorts.
Tidsrapportering
Rapportera utförd och fakturerbar tid
- Rapportera i farten.
- Ingen ytterligare administration behövs i hemmet eller på kontoret.
- Exportera för enkel fakturering.
- Minska risken för att glömma att sända fakturor.



Gå med i Piccolo och få ordning
på alla dina ärenden
- Inga bindningstider
- Gratis demo & konsultation
- Säg upp när som helst
Betala bara när du använder Piccolo
Betala inte i onödan. Du betalar bara för de månader som du använder Piccolo.
Inga bindningstider eller krångliga uppsägningsregler. Precis som det ska vara.
Startsida
1990kr/månad
Perfekt för dig med en mindre organisation
- 5 användare
- 15 fastigheter
Professionell
4990kr/månad
Vårt medelpaket som passar de flesta företag
- 10 användare
- 30 fastigheter
Företag
Begär offert
För er som är stora och har höga krav på integrationer
- Obegränsat antal användare
- Obegränsade antal fastigheter
Erbjudandet gäller till och med onsdag.
Boka gratis demo
Boka ett gratis samtal med en Piccolo-expert
för inställningsförslag och funktionsrekommendationer.
Vanliga
frågor
Passar Piccolo mitt lilla/stora företag?
Piccolo är byggd för små och medelstora företag, men större företag har börjat se vilka fördelar Piccolo ger ifråga om smidighet.
Om jag saknar en funktion?
Vi vill gärna höra om en funktion som du inte kan leva utan och som gör din vardag enklare. Det är mycket troligt att andra företag också har samma utmaningar. Det gör det lättare att ta med den i vår utvecklingsplan.
Om jag redan har ett system?
Jättebra! Boka ett möte med oss, så ger vi råd baserat på dina förutsättningar ifråga om en importerad historik, implementationsråd och riskeliminering.
Om jag vill bjuda in en underleverantör att använda Piccolo?
Vi har många kunder med underleverantörer som stormtrivs. De uppskattar systemet för att det inte har någon uppstarts- och utbildningströskel. Underleverantörernas rättigheter är tydligt och enkelt styrda.
Finns det en bindningstid?
Nej, vi tror inte på bindningstider. Använd systemet så länge du önskar och trivs. En månads uppsägningstid gäller.
Hur man blir kund?
Vi börjar med ett videomöte online för att titta på dina förutsätningar och förväntingar. Därefter gör vi inställningar efter dina behov och sedan är det bara att tuta och köra.
Föreslå en funktion du saknar!
Har vi missat något som är livsviktigt för dig?