Funktioner

Ärendehanterings- och felanmälansystem
för fastighetsägare, grossister
och serviceföretag

Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn

Vad kan Piccolo göra för dig?

Piccolo är skräddarsytt för att passa ditt företags behov.

Ärendehantering & felanmälan i ett snabbt och smidigt system

Historiken hjälper dig att optimera verksamheten framåt.

Lägg upp dina egna fastigheter, lokaler och fel- och ärendetyper.

Alltid tillgängligt, inga program att installera, allt finns i mobilen/datorn.

Använd eller sluta använda Piccolo när som helst.

Det är helt upp till dig.

Passar för dessa roller

VD:n

Får full kontroll över kundnöjdhet, beläggning, verksamhet och servicenivåer.

Fastighetschefen

Vet vem som gör vad, arbetsbelastning, kundnöjdhet, servicenivåer, förekommande fel per fastighet / fastighetsförvaltare / ärendetyp.

Fastighetsförvaltaren

Kan planera dagen smartare, superlätt att kolla med mobilen.

Kundservice/
receptionist

Slipp dubbelarbete med att föra in mail i ett felanmälningssystem, kan veta status på ärenden.

Underleverantör

Gör det tydligt för dina underleverantörer
vad som behöver göras.

Deltidsanställd personal och vikarier

Snabb onboarding. Enkel fjärrkommunikation. Tydlig uppgift och tidshantering.

Låt inget falla mellan stolarna.
Full kontroll och överblick.

Lätt att planera, prioritera och organisera dina uppgifter

Passar för dessa företag

Fastighetsbolag

Piccolo byggdes i grunden för fastighetsbolag som vill ha en enkel administration och de nödvändigaste funktionerna för enkel ärendehantering.

Bolag som utför teknisk förvaltning

Det här är ett toppenverktyg för att smidigt hantera felanmälningar och ärenden åt ett obegränsat antal fastighetsbolag.

Service & reparationsbolag

Verksamhet och objekt på flera olika orter och servicereparatörer? Inga problem. Piccolo ger dig insikter och fördelar ärenden lätt som en plätt.

Grossister med återförsäljare

Var rädd om ditt varumärke och håll koll på dina återförsäljares felanmälningar och garantiärenden.

Effektivisera dina ärenden

Undvik dubbel administration

Alla uppgifter hamnar direkt i Piccolo från din webbplats - utan ytterligare bearbetning. All nödvändig information finns till hands.

Skapa nya uppgifter på fältet direkt i Piccolo.

Kunden hålls löpande
informerad om sitt ärende

Det leder till att färre kunder ringer och frågar om hur det går med deras ärende.
Du får fokusera på viktiga uppgifter.

Full koll
på alla ärenden

Lätt att prioritera och planera insatser.
Sortera och filtrera baserat på plats och uppgifter.
Ingenting glöms. Lätt att planera din arbetsdag.

Enkel arbetsfördelning med all nödvändig information

Du kan ge instruktioner om vad som ska göras och dela uppgifter med dina medarbetare.
Lägg till bilder för att skapa en helhetsbild.
Ställ ytterligare frågor till kunden direkt via Piccolo.
Håll privata anteckningar, osynliga för kunden.

LIve Feedback

Få feedback på varje ärende

Ta reda på vad du är bra på och vad du behöver förbättra på fastighets-, personal- och ärendenivå. Du behöver inte längre vänta på föråldrade årliga kundnöjdhetsrapporter.

Håll dig framme med live feedback.

Anpassningsbart

Anpassa Piccolo efter dina förutsättningar

Lägg till egna fastigheter, lokaler och typer av fel och ärenden. Piccolo är anpassningsbar för att matcha dina rutiner, processer och dina specifika ärenden.

Kommer snart

Kommande funktioner

Rondering och återkommande uppgifter

Skapa rutiner och arbetsflöden med kryssrutor för varje steg. Lägg till bilder, mata in mätaravläsningar och lägg till kommentarer.

Betald parkering

Ladda dina besökare för parkering via mobila enheter. Bjud in ditt parkeringsbolag att skanna registreringsskyltar med vår mobilapp.

Integrationer

Automatisera och förenkla dina processer genom integrationer med ekonomi-, fastighets- och Internet of Things-system.

Tillägg

Gratis besöksparkering

Låt besökare parkera/checka in gratis med sina mobiltelefoner.

  • Undvik pappersbiljetthantering och krångliga system.
  • Se till att dina riktiga gäster har p-platser
    Stäng ute snyltarna
  • Få rapporter över vilka som parkerar
  • Lätt koll för parkeringsvaktsbolaget att kontrollera mot
Tillägg

Underleverantörer

Bjud in dina underleverantörer

  • Ingen utbildning krävs
  • Lätt att komma igång
  • Få live feedback på deras uppgifter.
  • Mät tid, kostnader och vad som har gjorts.
Tillägg

Tidsrapportering

Rapportera utförd och fakturerbar tid

  • Rapportera i farten.
  • Ingen ytterligare administration behövs i hemmet eller på kontoret.
  • Exportera för enkel fakturering.
  • Minska risken för att glömma att sända fakturor.
Från våra kunder

Gå med i Piccolo och få ordning
på alla dina ärenden

Betala bara när du använder Piccolo

Betala inte i onödan. Du betalar bara för de månader som du använder Piccolo.
Inga bindningstider eller krångliga uppsägningsregler. Precis som det ska vara.

Startsida

1990kr/månad

Perfekt för dig med en mindre organisation

*Ingen uppläggningsavgift vid tecknande av helårsabonnemang fram t o m onsdag
Professionell

4990kr/månad

Vårt medelpaket som passar de flesta företag

*Ingen uppläggningsavgift vid tecknande av helårsabonnemang fram t o m onsdag
Företag

Begär offert

För er som är stora och har höga krav på integrationer

*Ingen uppläggningsavgift vid tecknande av helårsabonnemang fram t o m onsdag

Erbjudandet gäller till och med onsdag.

Boka gratis demo

Boka ett gratis samtal med en Piccolo-expert
för inställningsförslag och funktionsrekommendationer.

FAQ

Vanliga
frågor

Piccolo är byggd för små och medelstora företag, men större företag har börjat se vilka fördelar Piccolo ger ifråga om smidighet.

Vi vill gärna höra om en funktion som du inte kan leva utan och som gör din vardag enklare. Det är mycket troligt att andra företag också har samma utmaningar. Det gör det lättare att ta med den i vår utvecklingsplan.

Jättebra! Boka ett möte med oss, så ger vi råd baserat på dina förutsättningar ifråga om en importerad historik, implementationsråd och riskeliminering.

Vi har många kunder med underleverantörer som stormtrivs. De uppskattar systemet för att det inte har någon uppstarts- och utbildningströskel. Underleverantörernas rättigheter är tydligt och enkelt styrda.

Nej, vi tror inte på bindningstider. Använd systemet så länge du önskar och trivs. En månads uppsägningstid gäller.

Vi börjar med ett videomöte online för att titta på dina förutsätningar och förväntingar. Därefter gör vi inställningar efter dina behov och sedan är det bara att tuta och köra.

Föreslå en funktion du saknar!

Har vi missat något som är livsviktigt för dig?

stäng
1

Håll dig uppdaterad! 👋

Följ med när vi bygger den definitiva verktygslådan för fastighetsägare, grossister och serviceföretag.

Vi skickar aldrig skräppost! Läs vår sekretesspolicy.

Stanna i
slingan!

Följ med när vi bygger den definitiva verktygslådan. för fastighetsägare, grossister och serviceföretag.